Att ni orkar... moget uttryck att starta med.
Nya bilar saknar blinkers... fyndigt, hittat på den själv?
Utskriftsvy
Att ni orkar... moget uttryck att starta med.
Nya bilar saknar blinkers... fyndigt, hittat på den själv?
Haha allvarligt. Nu förstår jag varför du är så jävla butthurt. Du är antagligen en av alla yrkeschaffisar som kör som en påse skit annars hade du ju inte tagit åt dig.
Hade du varit lite aktiv i tråden så hade du till en början vetat att jag inte är yrkeschaffis och dessutom vetat vad jag gör istället.
Att du inte har hängt med gör det ännu mer märkligt att du funderar på hur VI orkar hålla på när DU tycker att det är jobbigt...
Ingen har som sagt tvingat dig att ta del av innehållet, och du sätter inte någon magisk riktlinje för vad dina medmänniskor ska tycka är jobbigt eller inte.
Men jag gissar på att du vandrar genom livet med samma inställning... DU kör bra och alla andra är idioter, DU kör lagom fort (även i snö) alla dom som kör snabbare är fartdårar och alla som kör långsammare är sniglar, DU tycker att sossarna är bäst så alla som inte röstar på dom är mongo, DU anser att mjölk är dyrt så alla borde tycka det...
Jag börjar tro att du tillhör en av alla personbilister som bara är ivägen i trafiken, du vet en sån som kör illa i närheten av långtradare och sen verbalt lynchar chaufförer som måste väja för såna som dig...
Du inser att det är alla andra UTOM du som avgör om du kör bra eller inte?!!
Hahaha du har ju personliga problem din mupp :D
Mjoo... jag tycker ju inte som DU, och då är det ju oftast mer moget att kalla det för personliga problem än att bemöta det med vettiga motargument.
Har du precis som många andra härinne svårt för objektivt tänkande? Det där med flera perspektiv verkar inte vara din pryl...
Motargument? Du svamlar ju bara. Du börjar raljera om både det ena och det andra och så blev jag sosse också. Om du kallar det för vettiga motargument så har du ju större problem än jag trodde. Ha en trevlig kväll.
Det är väldigt lätt att tycka "ATT JAG SVAMLAR", och väldigt svårt att berätta "VAD JAG SVAMLAR OM"... det gäller dig och fler därtill... brist på argument är en annan svensk omskrivning.
Du blev sosse i samma ögonblick som jag förutsattes vara "en av alla yrkeschaffisar som kör som en påse skit". Eller lever du i tron om att du har monopol på förutfattade meningar?
Må din kväll bli minst lika trevlig som min.
Jag har monopol på allt din lilla barnrumpa :)
Bättra på språket! Bemöt med sakliga argument nästa gång.
Man lackar ju ur när han reagerar som han gör. Mitt första inlägg var ju inte riktat mot honom personligen, hade han läst ordentligt så hade han fattat det men istället så börjar han dryga sig.
Jag har aldrig trott att det var riktat till mig personligen, och jag begriper inte varför du tror att jag upplever det så. Däremot är det jag och en till som har varit aktivast i tråden under en lång period och vi delat inte åsikt i frågan, därav var det inte svårt att klura ut att jag var en av personerna som räknades in i "ni". (Ordet i sig skvallrar dessutom om att det inte är riktat till mig personligen så det finns ingen anledning för mig att tro annat)
Om du anser att jag "drygar mig" när jag presenterar min ståndpunkt i frågan så kanske du inte har i en vuxen diskussion att göra.
Återge gärna vad som var "drygt" i mitt första svar... personligen anser jag att det första jag skrev är ett faktum som lätt rättar till din inställning om hur jobbig diskussionen var.
Det andra är också fakta sammanslaget med min inställning till generaliseringar som presenterats tidigare i tråden.
Drygt eller bara jobbigt att inse?
Om du inte inser själv vad som va drygt så kan jag inte hjälpa dig för det är ganska uppenbart. Bara för att ni två har varit mest aktiva i tråden betyder det ju inte att andra inte läser i tråden. Och dina svar skvallrar ju om att du tog åt dig personligt.
Tråkigt att zatzys enda aktiva tråd ska handla om lastbilschaffisar. Men det är väl bara ett bevis på att skeppet har sjunkit och lagt sig på botten.
Du får nog stå för din upplevelse själv, jag kan inte annat än beklaga om du upplever någon som dryg bara för denne nte håller med dig. Men om det nu är så uppenbart så kanske det inte är så svårt för dig att berätta för mig som bevisligen inte anser det lika uppenbart...
Givetvis läser andra människor tråden, men om man tycker att diskussionen blir jobbig och man inte har något vettigt att tillägga så står valet fritt mellan att fortsätta läsa den eller lämna den och göra nått annat... men att försöka ändra andra människors diskussion bara för att man själv tycker den är jobbig är ganska tafatt, ett par vettiga och matnyttiga inlägg i sakfrågan hade säkert ansetts mer lämpligt.
Återigen, jag kan innebörden av ordet "ni" och därför tog jag det inte personligt... däremot höll jag med dig om att det finns idioter överallt, men du och jag räknas också in bland dom i andras ögon...
Jag kan inte se någonstans att mitt svar skulle visa på att jag tog det personligt, men för att återge ett citat från ett par inlägg sedan "hade du läst ordentligt så hade du fattat det"
Med dom orden hoppas jag att du kan lämna namnkallanden och "aa fast du då"- argument bakom dig och antingen diskutera sakfrågan eller börja läsa en annan tråd.
Japp.
Du är en är en avdankad lstbilschaffis som kom på att det är tråkigt oc försökte sadla om. Så nu är du fortfarande en lastbilschaffis som nu kör ljud och titulerar sig ljudtekniker samt debatterar flitigt för stackars klåpande yrkestruckers. Hur många Niclas O finns det med nicket DeesL månde tro?
Din enskilda firma verkar inom: "Företaget skall bedriva försäljning av transporttjänster, tjänster inom TV-produktion, tjänster inom ljud-, ljus- och bildproduktion samt därmed förenlig verksamhet."
Så ska vi inte ta och sluta hycka någon gång? Du är lastbilschaffis, stå åtminstone rak i ryggen för det.
jag är inte chaufför, jag har varit... men jag ÄR INTE, och har aldrig påstått nått annat.
Jag jobbar men ljudteknik och TV-produktion och det har jag redan berättat tidigare i tråden. Anledningen till att min firma är registrerad inom försäljning av transporttjänster är delvis för att det sysslar med logistiklösningar åt andra företag och delvis för att jag ska ha möjligheten att fakturera som chaufför om det mot förmodan skulle dyka upp ett behov kring den biten.. det kallas planering och framtidsförsäkring.
Jag har inte hycklat hittills och jag tänker inte börja heller. Jag står för vad jag arbetar med och för mina argument.
Att du och dina förutfattade meningar tycker att jag är chaufför nu bara för att jag en gång varit det säger mer om din förmåga att tänka utanför boxen.
Eller är du lågstadieelev bara för att det finns en bild på när du är det?