Ähh det gick ju snabbt att städa undan, så inga problem där.
Utskriftsvy
Helt ärligt så..
Lokala landsvägscykelklubben (eller vad de nu kallar sig) brukade träna längs samma landsväg som jag kör längs för att komma till jobbet. Sammanlagda mängden hjärnceller i en sån klunga kan ju inte vara hög. Det ska köras 5 i bredd, bilar blockeras (medvetet och omedvetet) och det vinglas till höger och vänster när de ska byta positioner i klungan.
Såg till och med hur de vägrade släppa förbi en ambulans på utryckning, det kom inte förbi p.g.a. mötande trafik och fick snällt vänta tills mötande fil blev fri.
Så visst, de kanske inte behöver slå huvudet mer än nödvändigt men jag har full förståelse för att folk tappar nerverna. Det är ett jäkla pack att ha på vägen.
Så det är helt OK att göra lite som man vill och skada andra människor (och även riskera livet på dom) för att man "tappar nerverna"? Lite som att det verkar OK att köra på cykelbanan bara för att det är kö på bilvägen...
Vad får folk att helt plötsligt anse att regler bara är rekommendationer när det händer något som inte fanns med i beräkningen eller som.man helt enkelt inte gillar?
Men om det är ok att tvärnita framför cyklister bara för man är lite tvärs över med deras beteende så borde det väl också vara helt ok att tappa lite trästockar på motorvägen?? Det är ju lika farligt för allmänheten...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23446075.ab
Tur att privatbilister har så mycket bättre omdömen än yrkestrafiken
Proffs i farten i alla länder...
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23416298.ab
Tänk vad mycket lättare det skulle vara att ta dig på allvar om du istället för att planlöst posta länk efter länk faktiskt kunde stanna upp lite grann och ta parti för dina ståndpunkter. Hur vore det om du då och då svarade på frågor kring dina ställningstaganden så att vi andra kunde få en djupare inblick i hur du tänker?
Personligen har jag mycket svårt att tänka mig att du tror på dina egna argument när du gång på gång vägrar "ta strid" för dom utan istället totalt ignorerar följdfrågorna... Ringer lite troll-varnings klockor här...
Det må vara hänt, men de väsentliga frågornas svar uteblir ofta. Och med det menar jag följdfrågor på dina egna argument. Inte generella frågor om trafikklimat etc.
Hur var det tillexempel med antalet olyckor utslaget på antalet chaufförer? Tyckte du att mindre än ett misstag per 10 års arbete var bisarrt högt?
Och hur gick det till när du utnämnde dig själv till rätt person att välja vad som är klåperi och vad som är olycka?
Sådana frågor svaras det sällan på, men de är ack så viktiga i syfte att förstå dina tankegångar.
Det finns ett otal frågor du heller inte bemödat dig svara på, så föregå gärna med gott exempel. Självklart är det klåperi om man klantar sig något kopiöst och skapar problem för ett helt land, eller i "bästa" fall en hel stad. Ta alla exempel på tyngre fordon som kör in/fast i tunnlar, eller under broar som exempel.
Berätta gärna vilka frågor du anser vara av väsentlig art som jag har missat så ska jag med glädje svara på dom.
Jag har svårt att se något sammanhang i din argumentation. I ena stunden är det klåperi bortom fantasins gränser, och i andra stunden är det inte förvånande att alla gör ett fel i sitt yrke då och då (du har vid flera tillfällen sagt båda dessa saker). Sett till antalet chaufförer så är kvoten misstag inte högre än i någon annan yrkesgrupp, att det påverkar samhället i stor utsträckning beror som vi tidigt enats om delvis på att samhället i stort är uppbyggt på frakt och tungtrafik och delvis på storleken på fordonen som framförs.
Utveckla gärna varför du vill att chaufförer ska vara mer perfekta än andra människor med lika stort ansvar inom andra områden.
Och berätta gärna hur du kom fram till att timmerolyckan på e6 var klåperi snarare än orsakat av en annan trafikant eller någon form av vilt.
Jag håller med om att vissa olyckor hade kunnat undvikas av flera olika skäl, men jag köper inte häxjakten du/ni driver mot en yrkeskår bara för att dessa gör misstag. Ingen är perfekt och därför kan inte heller det kravet ställas på någon. Varför är det så svårt att inse?
Ännu en professionell förare som varit i farten i Häggvik idag.
Bifogad fil 99211