Och hur många av dessa totalkvaddandet, vältandet, sladdandet och blockerandet av vägar, beror på privatbilister som gjort fel och andra har fått tagit konsekvenserna ???
Utskriftsvy
Du är iallafall inte dålig på att överdriva... "ett helt lands trafik"... du kan inte på allvar påstå att du tror att norrländska högkusten drabbas nämnvärt av att ett "proffs" i Nyköping välter på någon skogsväg.
Om du som du påstår tycker att alla ska kunna framföra sina fordon trafiksäkert så kan jag inte se hur du tycker det är anmärkningsvärt att folk råkar ut för olyckor, oavsett antal mil bakom ratten... tycker du det är lika anmärkningsvärt när en ljudtekniker på Friends arena råkar skapa rundgång under pågående spelning? Jag menar, det är ju rätt många som blir drabbade av det med...
Det var på inget sätt ett personangrepp överhuvudtaget, jag förmedlade min generella uppfattning om dig som individ. Med det sagt så menas inte att jag angriper dig på något sätt.
Jag tycker jag har hållt den här diskussionen på en väldigt hög nivå till en början, men jag anser inte att jag mötte dig på den nivån så jag sänkte mig ett par steg i hopp om att hamna på ungefär samma breddgrad som dig.
Journalisten har väl ingen som helst plikt att "sprida kunskap" om vägavsnittet i fråga, eller för den delen leka trafikskole-lärare och berätta för läsarna vad de olika vägarna heter?!?! Han eller hon ska förmedla information om att en olycka har inträffat och vart man inte bör åka. Ämnet i fråga handlade om bilen och olyckstillbudet, inte vägen och hur snabbt man fick köra... Du greppar efter halmstrån.
Ni verkar så jävla kåta på varann och är ena riktiga fröknar till att vara lättstötta! Man häpnar.
Du verkar häpna över småsaker... Är du måhända själv en lite fröken? :)
Kalla mig vad ni vill, det bjuder jag på. Men lastbilschaffisarna här inne håller fan lägre nivå än de värst rabiata kärringarna på familjeliv.
Säger inte att bilden är sann, men med ovan inlägg kände jag mig tvingad att lägga in den! Med kärlek såklart ;)
Jag tror det ligger till såhär... Lastbilschaffisarna har för länge sedan ledsnat på alla självbelåtna, hänsynslösa, regelbrytande, pack till personbilister som helt saknar respekt för både varandra och trafiken. Till följd fick detta att lastbilschaufförer som håller på vissa regler anses själviska och att många andra chaffisar kör som svin i ren hämnd-aktion.
Skönt och se att du begrep vad jag skrev :S... Dom är proffs men har ledsnat på att visa det eftersom dom inte får tillbaka den respekt de förtjänar och deras fordon kräver... #plats för förolämpning mot ditt intellekt#