Har kört lastbil med släp i över 12 år "Dessutom 8 år av dom i Sthlm" och alltid tagit mitt jobba på största allvar då jag vet vilka krafter man hanterar.
Har läst denna tråd lite av och till igenom åren, och blir lite fundersam över Atarimans uttalanden och postningar, så jaa, jag är oxå intresserad av att veta vilka behörigheter du har? Har du över huvud taget arbetat med tung yrkes trafik?
Angående granadadr post: Så kan jag säga så här
1 Sorry mannen det är verkligen inte mening att göra dig sur, men ibland måste man slänga sig ut i en korsning för att över huvud taget få komma ut, inget jag vill, men vill inte stå där hela dan, jag har oxå ett jobb att sköta och vill inte ha mer övertid än va jag redan har, "då övertid är mer regel än undantag inom åkeribranschen"
2 Detta är oxå ett ganska skoj fenomen, som erfaren lastbilschaffis så brukar jag endast köra om när jag verkligen vet att det går, dock är detta inte så vanligt av våra kollegor i öst, som ska om till varje pris så man får panikbromsa när det börjar gå ihop på motorvägen.
3 Detta är nått jag verkligen inte heller gillar, dock så är det mer vanligt bland personbilar, speciellt när jag själv åker motorcykel så ligger folk uppe i rumpan på en, mindre skoj....
Tyvärr har våra kollegor i öst gett oss Svenska chaffisar ett väldigt dåligt rykte, trist men sant..
Dock är väl iaf olyckorna färre med lastbilar än med personbilar, med tanke på hur många mil det körs varje år... Skulle väl kunna säga att 80 till 90% av alla lastbils olyckor gör av icke svenkreggade bilar utan att nån blir förvånad...