Och ingenstans har jag skrivit att det gäller hela Valhallavägen, utan det står klart och tydligt att det handlar om vissa partier på Valhallavägen. Alltså sitter du nu och avsiktligt tramsar, typ trollar och inte är så intresserad av en seriös diskussion på topic utan med näbbar och klor bara vägrar ta till dig något som helst argument mot dina egna åsikter och påståenden.
Jaha, så det säger du. Ändå så visade du just här ovanför upp ett exempel på att du inte fattar vad man menar utan att man skriver ut texten längre och ger alla detaljer. Och ändå så sitter du samtidigt och klagar på att man skriver "noveller" eller vad du kallade det. Du har just presterat ett självmål...
Och vilken sträcka av Valhallavägen det handlade om valde du avsiktligt att undanhålla i första inlägget där du klagade på lastbilen, och skrev då "hela Valhallavägen". Du satt alltså och överdrev eller helt enkelt blåljög.
Först senare som upplyste du att det gällde bara en kortare sträcka av nämna väg.
Återigen, jag har på inga vis påstått något konkret om just den lastbilsförarens agerande, jag var ju inte där och så händelsen själv. Och det känns som om det är nödvändigt för vi har ju sett att du har vissa problem att hålla dig till sanningen, typ "hela Valhallavägen" var bara en liten del av densamma. Så hur ska vi veta om det är mer i det du återger av händelsen som bara är fantasier eller ren lögn från dig?
Men, den lastbilsförarens agerande kanske var helt fel och korkat ja, och utan försvarbar orsak. Sånt händer. Men det finns också många tillfällen där privatbilister gör samma korkade saker, eller att tradarförare faktiskt har en bra orsak till sitt för andra irriterande och hindrande agerande.
Ja då kan man ju undra varför du var så mån om att dra upp en 7-serie....
Jo, och om du har någon som helst läsförståelse och kunskap om trafikregler och hur dessa ska kan bör tillämpas i olika situationer så borde du inse att jag i den situationen gjorde vad jag ansåg vara säkrast för mig och andra trafikanter där och då, och med vetskap om vad jag hade att tampas med framför mig. Vad sen andra idioter bakom mig plötsligt får för sig att göra av totalt regelvidriga manövrar utan minsta teckengivning, kan inte jag hållas till svars för.
Jag agerade så som var tillrådligt och förväntat enligt trafikreglerna i den situationen, för att inte situationen skulle förvärras för mig och min passagerare. Hela ansvaret på det som sen inträffade låg på hojföraren.
Hade hojföraren haft verkliga behov av att komma om fort, typ en krissituation, så hade han lätt kunnat se till att komma ifatt mig tidigare där det hade varit mer möjlighet för mig att både hinna tolka situationen och agera och sen försöka ge plats för honom att komma om då det fanns mer plats på bredden både före och efter den plats där situationen utspelade sig. Eller bara väntat i några få sekunder så hade situationen aldrig ens behövt att uppstå.
Alltså helt hojförarens fel och inte mitt.
Men detta hör till en annan tråd
Nej, det så jag klart och tydligt redan första gången du skrev det. Det jag skrev gäller även för norrgående på Valhallavägen.
På vissa platser är det mer utrymme, på andra mindre. Sen påverkas det hela även av hur folk lycktas parkera och om man har möjlighet att se om det verkligen är tomma bilar utan folk i. Jag själv vill inte köra nära på utsidan om en parkerad bil om jag ser att det finns personer i bilen har minsta misstanke om att det kan finnas risk för att de kan få för sig att plötsligt öppna en dörr och kliva ut. Då gör jag allt jag kan för att få mer säkerhetsmarginaler till dessa bilar, om det så skulle betyda att jag hamnar över mittlinjen och andra bilar bakom kan råka bli hindrade av det en stund.
Likaså kan situationen, och mitt val av agerande, påverkas av vad jag ser att jag har bakom mig, och framför mig.
Ser jag att jag kommer att få det trångt framför mig, och bedömer att det finns risk att det fordon som ligger bakom mig och närmar sig, kanske kan göra en manöver så att denne kan hamna på sidan om mig när jag får det trångt och behöver min plats. Ja då har jag möjligheten, och detta helt lagligt, att helt enkelt gå ut och ta den plats jag anser att jag behöver för en vidare säker färd framåt, vilket kan innebära att jag lägger mig över en linje mellan filer, eller mittlinje etc. och blockerar för fordon bakifrån. Ja det är t o m önskvärt att jag gör det, och detta lärs ut i körskolorna. Just för att man ska försöka att undvika att en värre situation ska riskera att utveckla sig. Det hela kräver förstås ett gott omdöme, fingertoppskänsla och blick för att tolka situationer etc.