Ändan har jag koll på.
Utskriftsvy
Du hävdar nu saker utan några som helst belägg för det. Principen är enkel: Svara på mina frågor och jag svarar på dina. ;)
Kan du ange ett enda skäl till att jag skall behöva upprepa frågor som redan upprepats ett otal gånger - eller själv sitta och leta igenom tråden efter alla dessa frågor? Läs och du skall finna.
Oja, att det är 153 sidor, och du torde ju komma ihåg vad du undrar över? Eller vad du känner att du inte fått svar på.
Men...de verkar ju inte va så. Men nu räcker det med barnsligheter Atari. Vill/ kan du inte komma med nåt så kan vi lägga ner de hela...för 1000 gången.
Svår krock utanför Arvika | Nyheter | Aftonbladet
Atri...Finns det nån möjlighet att kräva kvinnan på ersättning pga att hon var vållande till olyckan?? Tänk på han som körde lastbilen och alla andra som fick vänta....
Svår krock utanför Arvika | Nyheter | Aftonbladet
Atri...Finns det nån möjlighet att kräva kvinnan på ersättning pga att hon var vållande till olyckan?? Tänk på han som körde lastbilen och alla andra som fick vänta....
Det finns det nog, om inte annat så får man förmoda att hennes alt speditörens försäkringsbolag täcker upp de kostnader som direkt drabbar dem. Var det svar nog?
Nu kan vi dessutom konstatera att det här var en olycka som skedde på en riksväg - som jag tidigare understrukit handlar problemen huvudsakligen om olyckor som sker på E-vägar och som blockerar dessa i timtal med många gånger milslånga köer som effekt. Påstår du att så var fallet här med? (I synnerhet då lastbilen enligt artikeln låg i diket)...
Har du läst tråden? Exempel på förslag: förbättrade säkerhetssystem (ESP, med mera), omkörningsförbud för lastbilar, hårdare utbildningskrav/tester på förare, vissa transporter med andra metoder (tåg, mindre lastbilar, osv) med mera. Intressant nog har flertalet förslag unisont sågats av ett antal av de påstådda lastbilschaufförerna här - för att sedan visa sig vara under utredning, teknisk utveckling, eller till och med finnas.
Visst kan och bör även vägnätet moderniseras.
Nja, det ska väl erkänna att jag inte gjort, blir liksom lite jobbigt :)
Däremot kan jag fortfarande säga att jag i regel inte stör mig på chaufförer av tyngre fordon, tycker faktiskt att de flesta är hjälpsamma. På den tiden jag körde lastbil, då blev jag ofta tokig på "proffs" som körde personbilar. Men visst, jag har (till skillnad från dig?) C-kort, så jag är ju partisk i denna diskussion, eller hur?
Att lastbilschaufföreren handlade snabbt och vek ner i diket räddade troligtvis ett liv i detta fall därav låg lastbilen i diket...
Ps.
Jag har en dashcam på väg hem till mig mest för skojs skull för att kunna visa hur illa folk beter sig i trafiken. Senast i tisdags stannade en kärring mitt i en ciruklationsplats för att prata i mobilen!!!