Rekommenderar svt 1 nu. UG tar upp hur det tyvärr fungerar.
Utskriftsvy
Rekommenderar svt 1 nu. UG tar upp hur det tyvärr fungerar.
Precis, tycker alla skribenter i denna tråd skall se uppdrag granskning som går på Svt 1 just nu, eller senare på Svt play. Då kanske ni kan få en liten insikt på hur svårt svenska åkare har och deras chaufförer. Samt varför det kan vara så låg kompetens på vissa chaufförer.... Skrämmande att se...
Inte så konstigt att utlänska chaufförers motivation går ner när man får slav löner, är mååånga många mil från nära och kära. Sen att pengarna inte räcker till vettiga däck osv, är ju inte konstigt om ersättningen inte ens täcker drivmedel och lastbil...än mindre skatt och lön.
Och självklart kan man inte hålla ett förhör med en utländsk chaufför...i Sverige...eller? :-D Snacka om insikt i branschen...oavsett vilka det nu var som var inblandade i olyckan. Mmm, snacka går.
Sjukt också att det inte räcker med bulgarer och polacker längre, utan nu ska det vara filippiner.
En östeuropé kan i värsta fall lifta hem om han tröttnar, men en filippin har det inte lika enkelt. Det är bara att knega på och försöka spara ihop till flygbiljetten.
Såg reportaget och kan säga såhär att det är för jävligt! Visste inte att det är såhär illa inom åkeribranschen.
En död och flera skadade i svår krock | Kvällsposten
Är det inte snart dags att sätta stopp för den tunga trafikens härjningar bland familjefäder och oskyldiga trebarnsmammor?
Buss i dödsolycka vid Ålem
Läser man där så låter det som att bussen missat att det kommer en lastbil i södergående riktning när den ska passera över vägen, vilket lika gärna kan hända en bil. Sen om något av dom tyngre fordonen haft dåliga däck lär vi väl få reda på.
Titta gärna på TV4 kl 20.00 där de tar upp om olyckan på Tranarpsbron.!! Så kommer nog några frågentecken klaras upp
Svensk dokumentär från 2013. Om masskrocken på Tranarpsbron. En lastbil fick sladd i det hala väglaget vilket resulterade i en masskrock
Masskrocken på Tranarpsbron - TV4 Play
19.10 in säger räddningsledaren att han blev omkörd av lastbilar när han var under utryckning, som jag sa tidigare men vart ifrågasatt :p
Och bärgargubben som springer ut mitt i kaoset precis efter han krockat, Det är ju fan inte rutinerat :confused: Förstår att han ville hjälpa till, men såg inte han masskrocken i tid varför skulle bilarna bakom han se och hinna stanna?
Förövrigt väldigt segt program... halvtimmes avsnitt hade varit mer passande.
Slutgnällt från mig nu
En sanning med modifikation...han sa att han blev omkörd av både yrkestrafik och privatbilister.
Men man hör väl vad man vill höra?
Näe, man ska nog tänka sig för innan man springer ut så..än mer på en bro där man inte kan fly undan.
Men skalan av olyckan kan nog gjort en ganska uppjagad, då att t.om. en bärgare med erfarenhet från liknande situationer gör så.
De va la dock inte så mycke dokumentär över programmet.
Förstår dock inte varför man inte skulle kunna ta ansvar för sina egna handlingar bara för att nån annan gör fel.
Om du ursäktar så tycker jag de är dagisnivå på de argumentet.
Men de kanske banne mig ska va ens medborgliga rätt?:-)
Och varför skulle man ha nåt emot lastbilar "in general"?