Läs en gång till (och även det han svarar på) så kanske du också kopplar vad han menar... ;)
Utskriftsvy
Nånting som jag skulle vill göra något åt för att öka säkerheten är den här förbenade kör och vilotids lagen. Den är hopplös och det största stressmoment idag. Mycket bättre med papperskrivaren då som inte är så jäkla kinkig på minuterna. Men har börjat sluta kolla på den mer och mera. Klart man försöker följa så gott det går men går det 5min över eller så skiter jag i numera. Brukar hänvisa till paragraf 12.
Men de ett rent jäkelskap då man har färjorna att passa. Försöka få skiten att gå ihop vill tyvärr inte lyckas. Men att sitta 12-24h extra i hamnen för att skrivaren säger jag måste stanna nu inte om en ½h känns inte så lockande. Eller som idag. kom ner till färja rätt tidigt och körde av för en stund sedan. Utnyttjade timmen man få använda men nu måste jag stå 3h för att få åka vidare. Hur jäkla idiotiskt känns inte det istället för att får köra 2h till ner till lossningsstället och gå och lägga sig
För själv har du ju visat på sån god kunskap.
Näe, men när du gick bet om allt annat du gapa om så försöker du rikta ditt bitter gnäll åt nåt annat håll.
Puss på dig trollet, nu tar jag en paus från dessa barnsligheterna.
Du får lägga din energi på målare, piloter eller nåt annat.
Och komihåg, Scania och Volvo=lastbilar. ;-)
Hur var det nu du skrev? Att man inte skulle diskutera ämnen man inte var insatt i... Med din egen logik borde du alltså inte ge dig in i diskussioner som dessa öht om du inte ens behärskar läsförståelse. ;)
Jag diskuterar dock gärna med folk som inte är hundraprocentigt insatta i de branscher jag jobbar inom - just för att få andra synsätt, för att se saker ur andra vinklar än de man själv ser dem i efter åratal med liknande uppgifter. Råder även dig i all vänlighet att ta bort skygglapparna.
Målare, piloter, mfl yrkesgrupper orsakar inte samma problem eller samhällskostnader som de frekvent blockerade vägar som genereras av förolyckade tunga fordon.
Kom ihåg det där jag sade om att ta bort skygglapparna. Ha nu en fortsatt trevlig sommar (och låt bli att göra dumdristiga och fullständigt onödiga omkörningar i semestertrafiken med din lastbil, i synnerhet i uppförsbackar). :-)
Respektlös körning av dem helt enkelt. :/
Ingen sund människa tror väl att Atariman tror att lastbilsförare jävlas enkom med honom?
Ni tycker säkert att omkörningen ger er jätte mycket. Säkert flera minuter utslaget över dagen. Men det retar ett 10-tal bilister. Kanske kan man vänta med att köra om efter backen?
Mvh
Anledningen att man klipper om i backen är fartskillnaden är oftast som störst där. Den som är tyngre tappar mer i fart än den som är lättare. Dvs så går omkörningen i sig fortare än om man skulle göra det på platt mark.
Prova att springa med en tom skottkärra i en backe sen lastar du kärran full och springer i samma backe. Inte fan springer du lika fort med den fulla kärran om det är lite backe att tala om.
Edit:
Förövrigt så finns det säkert minst 10 sidor i denna tråd som förklarar varför och när omkörningar görs.
Regeringen: Det ska bli krav på vinterdäck | Motor | Bilar Biltester Byta bil Köpa ny Sälja | Expressen
Vad ska man säga om detta nu??