Hur fan lyckades han välta ?
Denna är nice också
Skulle vända ? saboterade kvarteret | Nyheter | Aftonbladet
Utskriftsvy
Hur fan lyckades han välta ?
Denna är nice också
Skulle vända ? saboterade kvarteret | Nyheter | Aftonbladet
Om ni menar trailern som välte så är det nån typ av bulk trailer...svårt att tänka mig att lasten förskjuts specielt mycket i en sån.
Hög tyngdpunkt, och för hög fart i en snäv kurva.
Nu måste väl även de mest styvnackade av lastbilschaffisar hålla med om att något måste göras för att få ordning på säkerheten gällande sina ekipage?
Timmerbil kraschade i bergvägg och brann | Nyheter | Aftonbladet
Tankbil med bensin har vält på E20 | Nyheter | Aftonbladet
Jag är helt för att man alltid ska jobba för att öka säkerheten, oavsett vilka fordon det handlar om.
Men vad exakt var då orsaken till dessa vurpor? Dyngfulla förare, galna medtrafikanter, urusla vägar etc.....?
Alltså, varför orera på ditt sätt när vi inte vet den exakta orsaken? Hur många vanliga personbilar, med mer eller mindre olycklig utgång har skett sen du härjade i tråden sist, och vad berodde dessa på?
hahahaha, ja verkligen. Nu måste säkerhetsarbetet som alltid legat på noll...gå upp till hundra efter "Atarimannen" postar ett inlägg på en bilbusforum...om två lastbilsolyckor, där orsaken till dom inte ens står.
Om du nu så vääldigt gärna vill bli ett forumtroll Atari, så får du nog jobba lite smidigare i framtiden.
Ni (Cörran, KTL) missar återigen poängen, fullständigt... Att olyckor förekommer dagligen med personbilar, traktorer, lastbilar, etc är inte någon nyhet för någon läskunnig person. Problemet jag pekar på är att det med väldigt täta intervall blir totalstopp på våra Europavägar, pga lastbilar som välter utan övriga trafikanter som öht är involverade. Något måste väl även ni inse bör göras åt saken?
Att istället för att sakligt föra diskussionen börja häva ur sig "trollformler" känns, diplomatiskt uttryckt, mindre intelligent.
Men din ide på lösningen som du är så stolt över...i form av ett par hundratusen lätta lastbilar kanske inte alla finner specielt seriös Atari?
Alternativt ha en mobilkran varje mil längs vägen.
Och går en tankbil av vägen är det inte bara dra upp den lite snabbt och smidigt igen...känns ju som en självklar grej...men tydligen inte för alla.
Men okay...ut med språket, hur skulle just dessa två olyckor hindrats. Vi andra har ju inte en aning om hur de skett och varför. Men du verkar ju vara väldigt drivande själv...och har ju sett ut just dessa två. Så bevisa att du inte är ett troll då och ut med språket.
Sammanlagt 15 skadade i seriekrockar | Nyheter | Aftonbladet
Stress i komination med bakfulla förare samt lite regn?!?
Stannade som första bil igår där framförvarande bil stannade och tänkte vända för att slippa det hela. En lastbil som mötte en bil i en kurva där bilen inte höll sin sida vilket resulterade i att lastbilen gick av vägen och välte. Personbilen som orsakade det hela stannade inte utan drog för glatta livet där ifrån.
Lastbil välte - väg avstängd - Västerås - www.vlt.se
Åker själv efter vägen i frågan ganska ofta eftersom min bror bor utefter vägen och jag kan bara säga att folk kör som galningar på vägen trots att den till stor del är 50 km/h på den. Dock 70 km/h där själva olyckan hände. Fast det är ju inte så konstigt eftersom det ligger en golfbana en bit längre in på vägen och då ska man ju bara fram samt att hålla sin egen bil till höger är ju inte så viktigt...
När jag stod med min personbil efter kanten så att högersidan var ute i gruset så kan ju ge dig fan på att folk ville åka för fort för sitiuationen förbi platsen. Man åker inte 30-40km/h förbi en olycksplats där vägen är knappt 4,5m bred. Trots att jag vinkade åt folk att sakta ner så skiter man i det, man ska bara fram. Sjukt beteende!
EDIT:
Sjukt nog så räcker det att kolla på aftonbladet så vet man när vissa personer ska vakna till liv och denna tråd dras upp igen.
Häromdagen hamnade jag bakom en mycket vilsen herre på rymmen i storsta'n med sin mattröda gammbenz..
Insåg inom några minuter att det var skyddsavstånd till denna snedseglare..
Mycket riktigt så puttrar han på i 30 i vänsterfilen och seadan utan att ens blinka eller kolla några som helst speglar eller döda vinklar viker han bara in framför en tradare med släp i högrer fil..
Lastbilschauffören fick pallnita och fronten på den neg nog en dm om inte mer..
Hur var det nu med att inte stirra sig blind på en sak? ESP-system, hälsokontroller, årliga förarprov, bättre lagstiftning överlag vad gäller tunga fordon, däcktrycksövervakning, etc - finns oändligt många saker som går att göra vad gäller att öka säkerheten inom den tunga trafiken, men det går dig tydligen helt förbi...