Käre Jörgen, av vilket skäl menar du att "denna typ" skulle stängas av? Vilken typ syftar du på?
Utskriftsvy
ja dig, för du gör hela tiden personliga pohopp som är totalt irellevanta, ärligt talat tycker jag det är bara dumheter, som du ska sluta upp med,, ex, Niila i Arvisjaur, vad fan har det för betydelse var han nu bor?? å dyl, sen att vräka ur sig att han nästan bara ser lappar å renar?? vad är det för resonemang??
Jag känner flera långtradarchaffissar, å de kan köra bättre än mig i Stockholm, jag är därifrån, för de kör mkt,, å i många städer,, bara för man kanske bor i Arvisjaur kan man köra i malmö ;)
Vad gäller mig så gjorde jag minst lika grova personliga påhopp.
Detta kommer att bli mitt sista inlägg i denna tråd, jag har läst igenom den första posten igen. Det borde alla göra, TS vill i princip bara att vi alla tar större hänsyn i trafiken. Oavsett om man hatar lastbilar, älskar lastbilar, kör lastbil eller är utan körkort så är det ett bra budskap som alla kan ta till sig.
När du nästa gång sätter dig framför ratten, tänk "love and understanding".
Nyss såg jag på E4 i höjd med Solna inte mindre än 3 lastbilar som inte tog sig någonstans utan bara spann. Allt på en sträcka på ett par hundra meter. Fan dags för krav på vinterdäck nu.
Kaos på vägarna - E4:an avstängd | Nyheter | Aftonbladet
Ptja 3 lastbilar men i den där artikeln snackas det om 50 bilar som kört åt helvete.
Fan ofattbart.....
Mer än 10 snöflingor på raken så blir det kaos och elände katastroftillstånd och utegångsförbud...
Jag har under ca 5 års tid kört över norska fjällen till och från jobbet i många snöoväder, och jag var inte ensam, och hade inte ens snökedjor, utan problem att tala om. Tar man det bara lugnt och fint och vet vad man håller på med så går det oftast bra. Att folk aldrig lär sig, det har ju varnats på nyheterna i dagar....
Yepp. Dom där lastbilarna som stod stilla. Hur svårt är det att ha med sig en gammal utsliten kätting att kasta under. Brukar inte krävas mycket för att komma iväg.
Men har skett samma sak i Helsingfors, 200 krockar pratas det om där.
Saltfjället igår. Underbart landskap att köra i.
Har inte behövt kätting ännu i år (förutom kolonekörning då) och tycker mig ha kört igenom de flesta väder.
Men du får inte glömma, åker man till Norge brukar folk förstå att man skall vara utrustad och mera på alerten.
Så fin bild tagen ur en av sveriges kronjuveler en Scania.. Blir fan lite avis då vi bara har Volvo på jobbet..