Det är svårt att veta om jag förstod innehållet i ditt inlägg. anyhow har jag aldrig lagt märke till att det frekvent parkeras bilar i uppförsbackar. du menar att folk gör det för att jävlas? kanske är så att de inte tar sig upp dom heller?
Utskriftsvy
Förarna ser jag inte som något problem, det blir väl inte vilken polack som helst som kommer få framföra ett sådant ekipage, utan att det lär bli kunniga och troligen för uppgiften specifikt utbildade förare..
Jag menade snarare hur det kommer gå i daglig trafik, just med halka/snökaos och framförallt tillsammans med den vanliga trafiken; med ETT-ekipagens extra släp och ytterligare 6m längd tillsammans med folks extrema tröghet att alltid göra "som jag alltid gjort"... Och det tar ju en liten extra tid att köra om ett sånt ekipage, i synnerhet i vinterväglag när man inte kan trycka full pelle, och när folk även såsar om i knapp styrfart trots att de kör om.. Många gör ju idiotomkörningar och kastar sig in i glipan mellan dragbilens front och mötande bil som då kanske är precis nätt och jämt att de hinner om utan att fronta med mötande bil..
Det KOMMER till 100% säkerhet ske olyckor när den som kör om plötsligt upptäcker att "Oj, det var ju en vagn till!", och får välja frontalkrock, diket, eller att försöka preja lastbilen av vägen (lycka till)...
Än så länge har det ju gått utan problem på teststräckan de kör nu, vad jag förstått iallafall.
Detta är tydligen en nyhet för zatzychaffisarna. Det är DU som ska framföra din lastbil, gärna på ett säkert sätt. Svensson har ingen aning om hur det är att köra lastbil o han behöver inte ha det heller.
Självklart tycker även jag att man ska man visa varandra hänsyn i trafiken o underlätta för tung trafik men svensson i sin japanska skithög tänker inte så. Varje person som framför ett fordnon är ansvarig för det. Om Menghini med sina 25,25m o 60ton (han gillar att påpeka det) behöver extra utrymme i en korsning så är det inte alla som förstår det men det spelar ingen roll. Om en tradare behöver mer utrymme o ingen vill ge honom det så får han vänta tills det finns. Fel? Möjligen. Sant? Ja!.
Tack alla chaffisar som kör ut allt vi behöver för att leva som vi vill. Ni gör en fin innsats men mänskligheten dör inte ut utan er. Jag förstår inte varför just lastbilschaffisar har fått för sig att de är så mycket viktigare än alla andra.
Jag har glidit av vägen stillastående, som tur var så vart det bara ett staket som fick plikta med livet. Då spelar det ingen roll hur duktig du är, börjar det glida är det oftast kört.
Har även blivit sittandes i hytten för att jag inte kunde kliva ur, släppte jag bromspedalen så gled lastbilen iväg med enbart parkeringsbromsen i.
Samhället ÄR beroende av lastbilstransporterna era jävla gökar!
Ska jag ha en reservdel en viss dag eller tid så ska jag. Får jag inte det kanske min kund skiter i om det är mitt eller en lastbilchaufförs fel. Enligt honom har mitt företag inte levt upp till förväntningarna och då kanske jag förlorat en kund, en kund som i värsta fall kan vara värd flera 100-tusen för mig.
Det kan bli en lååång kedja av drabbade, men det verkar inte riktigt gå in för er som ibland lastar bilen full (för övrigt det tyngsta ekipage ni någonsin kört) och kör som svin upp till sälen på jullovet...
Intressant tråd onekligen :-) Det mest intressanta av allt är att mindre än 10% handlar om det trådstartaren egentligen skrev om. Resten är i princip sandlåda..
Summering av det som inte handlar om ämnet (ja, jag är ironisk..):
Alla yrkeschaffisar är totala jävla idioter som inte fattar att ta det lugnt i skitvädret som råder nu. Dessutom är det helt odödliga och övermänniskor som alltid har rätt.'
Bilistjävlarna är arslen som ínte har en aning om hur det är att framföra 60 ton fordon. Däremot TROR de att de vet precis allt om hur det ligger till..
För att återgåt till vad tråden egentligen handlar om:
tycker att skyltarna som sitter på bussar med långt överhäng inte alls är dum.
Syns klart och tydligt även på lite håll. Är nog lite vanesak för folk innan man snappat det.
Sen kommer det ju alltid finnas de som inte fattar men de kan man aldrig informera tillräckligt oavsett.