Du är totalt full av skit i denna sak, du klarar ju för fan inte av att läsa vad jag skrev utan att dina egna fantasier tar över....
Jag påstod inte att det var så trångt på hela Valhallavägen, utan....
Om du sen inte klarar av ett inlägg som går längre än en oneliner är inte mitt problem, men klarar din läsförsåtelse inte av längre inlägg så kanske du skulle undvika att kommentera och svara på dessa inlägg när du uppenbarligen inte förstått vad som skrivits...Citat:
Det är helt enkelt väl trångt på på vissa partier av Valhallavägen för att det alltid ska gå att hålla sig enbart i egen fil och samtidigt ha en bra säkerhetsmarginal.
Visst kan man på vissa sträckor av Valhallavägen hålla sig i sin fil även med ett tungt fordon, men då är det oftast väldigt trångt och kanske inte så jäkla säkert om något skulle ske. Därför kanske man inte bör göra så även om det rent fysiskt är möjligt. Men jag tvivlar på att du är kapabel att begripa detta.
Men, det är lika tekniskt och fysiskt möjligt att ligga med 20 cm lucka i 200 på motorvägen med, men är det lämpligt sett ur säkerhetssynpunkt? Nej just det....
Så, om jag kör tradare eller dylika fordon på Valhallavägen, så tar jag den plats (och detta helt lagligt) som jag anser att jag behöver för mitt fordon för att säkert kunna passera sträckan. Om detta sen skulle innebära att mitt fordon kommer att ligga över heldragna linjer, mittlinjer eller vad fan som helst, så kan jag bara beklaga detta och försöka göra min passering så smidig som möjlig för alla inblandade och drabbade. Men skulle det sen ändå irritera nån stressad obstinat Porscheförare så får denne bara gilla läget.
Du ska också ha klart för dig att det inte är säkert att det är ett bevis på "att man är kapabel att framföra sitt fordon i en viss miljö" bara för att man kan slicka parkerade bilar i 20-50 km/h med 10-20 cm marginal med en tradare i stadstrafik. Jag vet t o m om de som torskat på uppkörning just för att man ansett att de haft för lite avstånd t ex till parkerade bilar vid exakt sådana situationer som kan råda på Valhallavägen, och fått som förklaring att de skulle ha lagt sig över linjen mellan filerna för att försäkra sig om mer plats och säkerhetsmarginaler.