Ursprungligen postat av
LLLLLL
Tja, i artikeln står det ju i stort sett exakt det jag har skrivit i hela tråden=)
Såg förövrigt en sak som fick mej att tänka på den här tråden när jag körde till jobbet en dag den här veckan.Ett exempel på ett tillfälle när personbilsförare säkert satt och svor över hänsynslösa lastbilschauförer, pga. bristande förståelse.
På en 60 sträcka utanför en fabrik så har dom en accelerationsfil för att lastbilarna som kommer från fabriken ska ha en chans att komma upp i fart, och därmed komma ut i filen trotts tät morgonrusningstrafik.En lastbil höll på att accelerera på accelerationsfilen när jag kom dit.När jag började pasera lastbilen så slog den på blinkersen för att visa bakomvarande att han behövde byta fil, efersom accelerationsfilen tog slut en bit fram.Jag körde (lixom övrig trafik) en bra bit fortare än lagliga 60km/h, och jag gissar att tradaren hade hunnit komma upp i ca 60.Jag kollade i bakspegeln på bilen bakom mej, som jag hade en ganska stor lucka till, för att se om han skulle lätta på gasen och ge lastbilen en chans att svänga upp på vägen, vilket han inte gjorde, han rullade på som vanligt, det gjorde även bilen som låg ganska tätt bakom honnom, vilket resulterade i att när jag hunnit pasera lastbilen så hade han fortfarande två bilar brevid sej, samtidigt som han höll 60km/h och hans fil tog slut, och han hade att välja på att köra rakt ut i plogvallen, eller så försiktigt som möjligt svänga ut halva ekipaget i körbanan och andra halvan i väggrenen, och hoppas på att bilarna brevid honnom var med på noterna och han svänga undan.Han valde det senare.Jag han se i backspegeln att det gick bra, men skulle tro att pulsen steg på alla inblandade, och förmodligen yppades det ett och annat ord om idiotiska lastbilschauförer i personbilar, och idiotiska personbilsförare i lastbilshytten...